Poelmann van den Broek
Academy

Huur en zekerheden: stel uw positie veilig.

Bij het sluiten van een huurovereenkomst gaan partijen ervan uit dat de wederzijdse verplichtingen zullen worden nagekomen en dat de huurder de verschuldigde huur steeds en tijdig zal voldoen. De praktijk is echter grilliger en een huurder komt lang niet altijd zijn huurbetalingsverplichting na. Het is dan ook belangrijk voor een verhuurder om voldoende zekerheden te bedingen zodat hij de negatieve financiële gevolgen zo veel mogelijk beperkt.

In deze masterclass wordt aandacht besteed aan de verschillende soorten zekerheden en de positie van een verhuurder in het geval van failliete huurder.

Doel cursus

Tijdens deze masterclass wordt u door twee ervaren huurrechtadvocaten bijgepraat over de verschillende zekerheden die er zijn en waar de (on)mogelijkheden liggen voor u als verhuurder. Ook komt een curator aan het woord om uw positie in een faillissement met u te bespreken. Onderwerpen die in elk geval aan bod komen tijdens dit webinar zijn:

  • Waarborgsom
  • Bankgarantie
  • Borgtocht
  • Een medehuurder (hoofdelijke aansprakelijkheid)
  • 403-verklaring
  • Concerngarantie
  • Pandrecht
  • Positie verhuurder in faillissement huurder

U kunt ook voorafgaand of tijdens de masterclass uw vragen aan de huurrechtadvocaten voorleggen.

Na het volgen van de masterclass kunt u de negatieve financiële gevolgen van een niet betalende huurder in de toekomst zo veel mogelijk beperken.

Doelgroep

Vastgoedeigenaren, vastgoedbeheerders, bedrijfsjuristen en makelaars. Het niveau van deze cursus is basis.

Deze cursus wordt verzorgd door:

Lisa (L.A.) Witten.

Advocaat: Huur en onroerend goed

Ciaran (C.L.C.) O'Connor.

Advocaat: Huur en onroerend goed

Christian (C.R.G.) Gäbler.

Advocaat: Ondernemen

  • Digitaal
  • De kosten voor de cursus bedragen € 295,00 ex. btw. Klanten krijgen 15% korting.
  • Niveau: Basis
  • Deze cursus is ook inhouse en op maat mogelijk

Stel uw vraag aan Christine.

Christine (C.) Winkels.

Ik schrijf me in.

Na ontvangst van uw inschrijving ontvangt u een bevestiging en een factuur voor uw administratie.

Voor algemene informatie raadpleeg de cursusvoorwaarden van de PvdB Academy.

Hoe kan ik mij inschrijven voor een bijeenkomst?
Vul het digitale inschrijfformulier in en klik daarna op ‘Aanmelden’. Nadat uw betaling is verwerkt, is uw inschrijving compleet.

Hoe weet ik of de inschrijving is gelukt?
Kort nadat u uw inschrijfformulier heeft verzonden, krijgt u een e-mail. Hierin wordt de ontvangst van uw inschrijving bevestigd.

Wanneer ontvang ik een bevestiging van deelname?
Ongeveer tien dagen voor de bijeenkomst ontvangt u per e-mail de bevestiging. Hierbij zit ook een routebeschrijving, plus eventuele aanvullende informatie over de bijeenkomst.

Hoe kan ik nagaan of ik sta ingeschreven voor een bijeenkomst?
Weet u niet zeker of u ingeschreven bent voor een bijeenkomst? Stuur dan een e-mail met uw vraag naar academy@pvdb.nl. Wij reageren zo snel mogelijk.

Hoe kan ik zien of er nog plaats is bij een bijeenkomst?
Als u zich nog kunt inschrijven via het inschrijfformulier, dan zijn er nog plaatsen. Zodra een bijeenkomst volgeboekt is, dan wordt dit vermeld en is de inschrijving geblokkeerd. Indien het mogelijk is u op een wachtlijst te laten plaatsen, staat dit ook vermeld.

Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Kunt u onverhoopt niet deelnemen aan de bijeenkomst, dan kunt tot 14 dagen voor aanvang van de cursus kosteloos annuleren door een e-mail te sturen naar academy@pvdb.nl. Bij annulering minder dan 14 weken voor aanvang van de cursus – om welke reden dan ook – wordt het volledige cursusgeld in rekening gebracht.

Ik heb mij ingeschreven, maar ben verhinderd. Kan een collega mij vervangen?
Ja, dat kan. U kunt uw inschrijving overdragen aan een collega. Stuur hiervoor een e-mail naar academy@pvdb.nl. Vermeld in uw bericht de naam en datum van de bijeenkomst, uw gegevens (naam, functie, bedrijf en plaats) en de gegevens van uw vervanger.

Hoe moet ik betalen?
Na inschrijving krijgt u een factuur toegestuurd naar het e-mail adres dat u op het inschrijfformulier heeft ingevuld. De factuur kunt u via bankoverschrijving betalen.

Kan de tenaamstelling van de factuur afwijken van mijn eigen gegevens?
Ja, dat kan. Vergeet niet om eventueel een betalingskenmerk te vermelden bij ‘Vraag of opmerking’ (als dit van toepassing is binnen uw bedrijf)

Is het mogelijk de digitale factuur direct naar de financiële afdeling te zenden?
Ja, dat is mogelijk. In dat geval dient u bij ‘Vraag of opmerking’ dit verzoek met het e-mail adres van de financiële afdeling te vermelden.

Het inschrijfgeld is betaald, maar toch ontvang ik een betalingsherinnering. Hoe kan dat?
De verwerking van uw betaling in ons deelnemersregistratiesysteem duurt een aantal dagen. Het is dus mogelijk dat uw overschrijving en onze correspondentie elkaar kruisen.

Waar vind ik de hand-outs van een bijeenkomst?
U ontvangt de hand-outs na afloop van de cursus via de e-mail.

Ik ben niet bij de bijeenkomst geweest maar wil wel graag de hand-outs ontvangen. Is dit mogelijk?
Nee, het ontvangen van de hand-outs van een bijeenkomst is voorbehouden aan de deelnemers. Deze informatie is dus niet vrij beschikbaar.

Krijg ik na afloop een certificaat?
Ja, u krijgt na afloop van de cursus een bewijs van deelname uitgereikt.

Deze cursus is nog niet ingepland, houd de website in de gaten. Wilt u deze cursus in house of op maat? Neem dan contact met ons op.

t. 024-3810800

e. academy@pvdb.nl

Meer weten over juridische onderwerpen die nu in uw vakgebied spelen?

Ontdek hoe u snel uw actuele juridische expertise naar een hoger level brengt. Direct toepasbaar in de praktijk, zodat u zaken sneller en efficiënter afhandelt.

Deel deze pagina: