Poelmann van den Broek
Academy

Juridische aspecten van de jaarrekening.

Wat kunt u verwachten?

Er wordt stilgestaan bij de positie van stakeholders zoals minderheidsaandeelhouders. En er wordt gekeken naar de rol van de jaarrekening in het kader van fusies en overnames. Thema’s die onder meer aan bod komen:

  • Interne besluitvorming bestuur, raad van commissarissen, algemene vergadering van aandeelhouders
  • Openbaarmaking
  • Aansprakelijkheid van accountants
  • Aansprakelijkheid voor de jaarrekening (bestuurders/raad van commissarissen)
  • Jaarrekening in het enquêterecht (Ondernemingskamer)
  • Jaarrekeningprocedure
  • Due diligence onderzoek
  • Koppeling financiële parameters en transactiedocumentatie
  • Koppeling waardering/koopsommechanisme
  • Carve out financiering/FE
  • Gefaseerde verkoop

Doel cursus

In deze cursus geeft onze expert Tom Teggelaar, die dezelfde cursus verzorgt voor de SRA, u meer duidelijkheid over deze en andere aspecten van de jaarrekening. Aan de hand van diverse vragen neemt hij u mee in de complexe materie van de jaarrekening. 

Doelgroep

Accountants, fiscalisten, corporate finance adviseurs, CFO’s, controllers, financieel adviseurs. Het niveau van deze cursus is expert.

Locatie, duur en kosten

Kantoor Poelmann van den Broek advocaten, Wijchenseweg 10 in Nijmegen. De cursus duurt 2,5 uur en kost € 495,– exclusief btw. Bent u klant van Poelmann van den Broek, dan krijgt u 15% korting.

Indien de overheidsmaatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, het niet mogelijk maken om de cursus op locatie te geven, zal deze digitaal worden aangeboden.

Deze cursus wordt verzorgd door:

Tom (T.J.) Teggelaar.

Partner: Ondernemen

  • Kantoor Poelmann van den Broek
  • Dinsdag 5 oktober 2021
  • Van 10:00 tot 12:30 uur
  • De kosten voor de cursus bedragen € 495,00 ex. btw. Klanten krijgen 15% korting.
  • Niveau: Expert
  • Deze cursus is ook inhouse en op maat mogelijk

Stel uw vraag aan Christine.

Christine (C.) Winkels.

Ik schrijf me in.

Na ontvangst van uw inschrijving ontvangt u een bevestiging en een factuur voor uw administratie.

Voor algemene informatie raadpleeg de cursusvoorwaarden van de PvdB Academy.

Hoe kan ik mij inschrijven voor een bijeenkomst?
Vul het digitale inschrijfformulier in en klik daarna op ‘Aanmelden’. Nadat uw betaling is verwerkt, is uw inschrijving compleet.

Hoe weet ik of de inschrijving is gelukt?
Kort nadat u uw inschrijfformulier heeft verzonden, krijgt u een e-mail. Hierin wordt de ontvangst van uw inschrijving bevestigd.

Wanneer ontvang ik een bevestiging van deelname?
Ongeveer tien dagen voor de bijeenkomst ontvangt u per e-mail de bevestiging. Hierbij zit ook een routebeschrijving, plus eventuele aanvullende informatie over de bijeenkomst.

Hoe kan ik nagaan of ik sta ingeschreven voor een bijeenkomst?
Weet u niet zeker of u ingeschreven bent voor een bijeenkomst? Stuur dan een e-mail met uw vraag naar academy@pvdb.nl. Wij reageren zo snel mogelijk.

Hoe kan ik zien of er nog plaats is bij een bijeenkomst?
Als u zich nog kunt inschrijven via het inschrijfformulier, dan zijn er nog plaatsen. Zodra een bijeenkomst volgeboekt is, dan wordt dit vermeld en is de inschrijving geblokkeerd. Indien het mogelijk is u op een wachtlijst te laten plaatsen, staat dit ook vermeld.

Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Kunt u onverhoopt niet deelnemen aan de bijeenkomst, dan kunt tot 14 dagen voor aanvang van de cursus kosteloos annuleren door een e-mail te sturen naar academy@pvdb.nl. Bij annulering minder dan 14 weken voor aanvang van de cursus – om welke reden dan ook – wordt het volledige cursusgeld in rekening gebracht.

Ik heb mij ingeschreven, maar ben verhinderd. Kan een collega mij vervangen?
Ja, dat kan. U kunt uw inschrijving overdragen aan een collega. Stuur hiervoor een e-mail naar academy@pvdb.nl. Vermeld in uw bericht de naam en datum van de bijeenkomst, uw gegevens (naam, functie, bedrijf en plaats) en de gegevens van uw vervanger.

Hoe moet ik betalen?
Na inschrijving krijgt u een factuur toegestuurd naar het e-mail adres dat u op het inschrijfformulier heeft ingevuld. De factuur kunt u via bankoverschrijving betalen.

Kan de tenaamstelling van de factuur afwijken van mijn eigen gegevens?
Ja, dat kan. Vergeet niet om eventueel een betalingskenmerk te vermelden bij ‘Vraag of opmerking’ (als dit van toepassing is binnen uw bedrijf)

Is het mogelijk de digitale factuur direct naar de financiële afdeling te zenden?
Ja, dat is mogelijk. In dat geval dient u bij ‘Vraag of opmerking’ dit verzoek met het e-mail adres van de financiële afdeling te vermelden.

Het inschrijfgeld is betaald, maar toch ontvang ik een betalingsherinnering. Hoe kan dat?
De verwerking van uw betaling in ons deelnemersregistratiesysteem duurt een aantal dagen. Het is dus mogelijk dat uw overschrijving en onze correspondentie elkaar kruisen.

Waar vind ik de hand-outs van een bijeenkomst?
U ontvangt de hand-outs na afloop van de cursus via de e-mail.

Ik ben niet bij de bijeenkomst geweest maar wil wel graag de hand-outs ontvangen. Is dit mogelijk?
Nee, het ontvangen van de hand-outs van een bijeenkomst is voorbehouden aan de deelnemers. Deze informatie is dus niet vrij beschikbaar.

Krijg ik na afloop een certificaat?
Ja, u krijgt na afloop van de cursus een bewijs van deelname uitgereikt.

  • Hidden

Meer weten over juridische onderwerpen die nu in uw vakgebied spelen?

Ontdek hoe u snel uw actuele juridische expertise naar een hoger level brengt. Direct toepasbaar in de praktijk, zodat u zaken sneller en efficiënter afhandelt.

Deel deze pagina: