Uit de praktijk

Hoe gaat het nu met… Jerry Everett?

  702x      2 min      12 December 2017
Ook gepubliceerd in Touché

Eind 2016 stelden we Jerry Everett voor op onze website. Met zijn telecomdienst Sojourner Assay stuurt hij sms-jes automatisch door. Dat is vooral handig voor mensen die meerdere telefoons hebben uit meerdere landen. In deze editie van Start-ups & Downs vertelt Jerry hoe zijn zaken ervoor staan.

Ongeveer 80% van zijn tijd besteedt Jerry aan het testen van zijn ideeën. Zijn ze levensvatbaar, is er een markt voor, hoe zet je ze in de markt? Daarop formuleert hij antwoorden. De overige 20% van zijn tijd gebruikt hij om zijn doelgroepen beter te leren kennen, recente ontwikkelingen te volgen en te sparren met mede-ondernemers.

Taal is cruciaal

Eén van de grootste barrières waar Jerry mee te maken krijgt tijdens de uitrol van zijn service in de EU, is taal: “Ik had verwacht dat de EU wat homogener zou zijn qua doelgroep, maar dat is niet zo. Ieder land wil in zijn eigen taal aangesproken worden. Daarom heb ik verschillende taalversies gemaakt van de smsdoorstuurservice. Zo wordt iedereen direct in zijn eigen taal geholpen. Bovendien heb ik een Nederlandse administratief medewerker aangenomen, die onze klanten én mij helpt met de taal hier. In de toekomst wil ik nog meer meertalige mensen aan het team toevoegen.”

Leren om te leren

De betaalde sms-doorstuurservice die Jerry lanceerde via 2ndnumber.nl leek in eerste instantie een groot succes. Maar toen bleek dat klanten meestal niet langer dan enkele weken klant bleven: “De huidige service is niet schaalbaar naar meer dan een miljoen euro omzet per jaar. Er zit waarschijnlijk wel iets meer in, maar dan als onderdeel van een groter geheel. Dat is een wijze les: ik moest leren dat ik nog moet leren. Ook al heb ik eerder bedrijven gehad, hier begin ik weer op nul. Daarom moet ik elk idee in de praktijk testen om zeker te weten of het werkt of niet. Ik heb ook een volle maand cursussen gevolgd op het gebied van Lean en Agile werken. Daarmee start ik opnieuw.”

Klankbord

Regelmatig klopt Jerry aan bij Poelmann van den Broek, bijvoorbeeld als hij een contract wil laten doornemen. Verder dient ons advocatenkantoor nog steeds als klankbord voor de uitdagingen waar Jerry tegenaan loopt: “Eén van de partners van jullie kantoor heeft twee mobiele telefoons en ik ga hem interviewen om te onderzoeken waarom hij die heeft en hoe mijn service hem kan helpen.”


Lees ook


Stuur Erik uw reactie of vraag:


  • Uw reactie wordt niet online geplaatst. U kunt erop vertrouwen dat wij uw persoonlijke gegevens verwerken volgens onze privacy policy.

Als professional blijft u met onze nieuwsbrief altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.