Datum: 04 januari 2021
Gewijzigd 14 november 2023
Geschreven door: Arjan Stuij
Leestijd: +/- 2 minuten
Op 1 augustus 2021 betrekt Poelmann van den Broek een nieuw pand. In het jaar dat het advocatenkantoor voor ondernemers het 45-jarig jubileum viert, verhuist het van hartje centrum naar een gloednieuw kantoor aan de rand van Nijmegen.
Voor klanten betekent dat een iets makkelijkere aanrijroute. “Maar dat was niet de belangrijkste reden,” aldus Arjan Stuij, directeur. “Bovenaan ons wensenlijstje stond een meer eigentijdse manier van samenwerken. Waar nu iedereen een eigen kantoor heeft, biedt het nieuwe pand de mogelijkheid om in teams te werken. We vinden het belangrijk om dat zoveel mogelijk te faciliteren. Want juist de combinatie van al onze expertises maakt dat we klanten op alle relevante vlakken gespecialiseerd kunnen adviseren.”
Een aanstaand nieuw huurcontract was de aanleiding om de huidige locatie te evalueren en andere opties te onderzoeken. Daaruit bleek dat het nieuw te bouwen pand aan de Wijchenseweg de mogelijkheid biedt om het complete pakket van eisen te realiseren. Stuij: “Elkaar makkelijker ontmoeten en nog beter samenwerken. Plus de voordelen van een nieuw pand als het gaat om uitstraling en comfort. Een optie dus die in alle opzichten in balans is.”
In plaats van de afzonderlijke kleine kantoortjes in het huidige pand, hebben de advocaten straks gezamenlijk één ruimte waar rustig gewerkt wordt en daarnaast veel plekken waar ze kunnen samenwerken. Stuij: “Dat past bij de laagdrempeligheid en openheid die ons kantoor kenmerken. Daarnaast zijn zaken steeds vaker expertiseoverstijgend. Neem smart building, waarbij niet alleen bouwrecht van belang is maar ook ICT en privacy. Het wordt steeds belangrijker om alle kennisgebieden met elkaar te combineren en klanten vanuit meerdere expertises tegelijk te bedienen.”
De ervaring met thuiswerken de afgelopen maanden leerde hoe belangrijk het is om locatie-onafhankelijk te kunnen werken. Stuij: “Omdat we onze hardware en software hebben aangepast, kunnen we in het nieuwe pand de werkplek kiezen die op dat moment past. Bijvoorbeeld een teamplek, een concentratieplek of zelfs een plek buiten op het terras. En ook thuis, ja. Maar we hebben bewust niet gekozen voor minder vierkante meters. Nu is nóg duidelijker geworden hoe belangrijk het is om elkaar te ontmoeten. Dat geven we in ons nieuwe pand de hoofdrol met een grote koffiehoek, een terras, een bar, kamers die flexibel aan te passen zijn aan 5 tot 20 personen, plekken waar klanten kunnen werken en een grote multifunctionele ruimte waar we grote groepen kunnen ontvangen.”
Als advocaten voor ondernemers begrijpen wij het belang van voorop blijven. Samen met ons heeft u alle kansen en risico’s in het vizier. Neem gerust contact met ons op en laat u persoonlijk informeren over onze diensten.